29 mars 2013

Love your body!

Du är fin precis som du är... Hör upp alla ungdomar, äldre, tjejer och killar. Vi påverkas dagligen av olika ideal, kropps ideal! Hur vi ska se ut, vad är snyggast. Ska jag ha stora eller små bröst, liten eller stor rumpa, ska jag vara lång eller kort, muskulös eller inte, långt eller kort hår, brunett eller ska jag vara blond?! Alla dessa frågor, och oftast får vi ett svar. Det är hon eller han vi ser i skyltfönstret eller på tve reklamen. Perfektion, dom har inte ett ynka fel på sin kropp, från topp till tå. Även om många förstår att det inte alltid är äkta, nu förtiden kan man göra om sig totalt. Bilder redigeras för att få fram det allra bästa! Det finns fortfarande lika många (mest ungdomar) som fortfarande strävar efter att se ut precis så där som han/hon gjorde på bikini reklamen eller på parfym flaskan. Och det är till er jag riktar mig just nu, försök att leva ett sunt och hälsosamt liv istället för svält och hetsträning. Alla har vi olika kropps former och har olika styrkor och svagheter. Som vi helt enkelt måste lära oss att leva med, det vi kan göra (utan operationer) är att framhäva det positiva man har. Tex. Har du en snygg rumpa sätt då på dig ett par snygga byxor som framhäver detta. Eller tycker du att du är för kort, på med ett par boot med klack till vardags och du blir genast mycket längre. Va nöjd med den du är och unna dig själv lycka och glädje i livet. Umgås med dom personerna som får dig att må bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar