10 september 2012

10 september 2012

Det är inte alltid så lätt att veta hur man ska plocka sina bryn. Tänkte försöka förklara ett sätt jag använder, för att få det "perfekta" måsvinge brynet.

Bild 1, var högsta punkten ska vara på brynet mäter jag ut genom att ta en pensel, penna eller liknande. Jag lägger penseln mot näsan, penseln ska gå rakt igenom pupillen. Där penseln pekar ska den högsta punkten vara.

Bild 2, var brynet ska börja mäter jag ut genom att sätta penseln mot näsvingen och rakt upp, alla hårstrå som är utanför penseln kan plockas.

Bild 3, hur långt brynet ska vara mäter jag ut genom att sätta penseln på näsvingen och riktar den mot ögonvrån. Fram till där penseln är ska brynet vara. Det är dock inte många som har riktigt den längden, då fyller man bara i med en penna eller ögonbryns skugga.

Jag tycker att det här är ett bra sätt, just för att man mäter ut efter hur ögat ser ut. Alla får inte likadant resultat då vi alla har olika ögonformer. Resultatet blir alltid naturligt, så länge man följer sina egna förutsättningar och ansiktsform. (sen väljer var och en hur mycket man vill plocka, hur smala man vill ha. Jag använder mig utav en pinset)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar